БИЛКОВИ ПАЛАЧИНКИ


Ура, днес имаме палачинки!
Палачинките си остават любимото ястие на малки и големи в целия свят. 
Днес обаче те са с много билки и ги поднасям с чаша добре изстудено бяло вино от района на Мозел - Ризлинг!
Само да уточня, че рецептата е взаимствана от шведите. Те ги понасят често в четвъртък, но ние не се съобразихме с тази традиция.






НЕОБХОДИМИ ПРОДУКТИ:

5 яйца
400 мл прясно мляко
1 ч. л. сол
200 гр брашно
75 мл газирана вода
олио за намазване на тигана
зелени подправки, според Вашата градина
аз използвах магданоз, джоджен, мащерка, босилек, мента, див лук 



  • Разбивам яйцата и добавям малко по малко брашното до получаването на гъста каша. 
  • Към кашата добавям солта и прясното мляко като продължавам разбиването до получаването на гладка  и гъста смес. 
  • Оставям палачинковата смес да си почине за около 10 минути.
  • През това време нарязвам измитите зелени подправки на ситно.
  • Добавям билките към палачинковото тесто, заедно с газираната вода  и разбърквам.
  • Загрявам подходящ по размер тиган /мояг е 26 см/ и намазвам с малко олио.



  • Изсипвам един черпак от палачинковата смес в горещия тиган и с леко поклащане оставям сместта да се разнесе равномерно по цялото му дъно. Не се старайте палачинките да са много тънки. Билковите палачинки са по-вкусни малко по-дебелички.



  • Периодично подрусвам тигана и когато палачинката е готова, тя сама се отлепя от дъното на тигана.
  • Обръщам.



  • Готовите палачинки вадя в чиния и намазвам винаги с масло.



Сервирам палачинките топли с предварително приготвен сос от извара, смесена със заквасена сметана, нарязани на ситно варени яйца, нарязани на ситно репички, нарязан на ситно зелен лук, зърнеста горчица, сол, черен пипер и една пасирана скилидка чесън.  


Можете да сервирате и зелена салата, ако палачинките са основно ястие!


Станете член на най-новата и позитивна кулинарна група във Фейсбук - Обичам да готвя! Място за хора влюбени в кулинарията!





Коментари

Aurelia Nasirova каза…
Чудесни са Петя! Аз от известно време съм на строга диета и само преглъщам по такива вкусотии! Поздрави мила! +43 не се трае, а вас ви заля,поне така казаха по новините.
Petya Argirova каза…
Ей, Аура! Привет! Много ми беше домъчняло за теб! То...и аз съм за диета, ама как да изоставя Ухае на...Нещо не ми се получава! Ами да! Малко ни понамокри тук, ама днес казаха по радиото, че лятото се връща! Прегръдки!
Elena Dimitrova каза…
Петя,
чудесни билкови палачинки.Много интересна рецепта.И аз ги правя с прясно мляко, а майка ми с кисело.Но при твоята рецепта яйцата са повече, а брашното - по - малко.Ще ги пробвам, чудесни и ароматни, поднесени с много вкусен сос.
Поздрави !