СЛАДКИТЕ РОЗИЧКИ ОТ МОЕТО ДЕТСТВО


Бях около 10 годишна, когато започнах да помагам на моята майка в кухнята. Никога не съм и предполагала, че готвенето ще стане моето хоби. 
Преди известно време се бях сетила, че правехме с мама едни много вкусни масленки - розички. Мама правеше тестото, а аз шприцвах и после слагах кафявите топченца. 
Доста време ми отне да открия същия метален накрайник за шприц, който използвахме с моята майка. Оказа се, че няма. Тогава купих какъвто се предлага на пазара. Е малко по-малки са розичките, но вкусът им е същият.
Аз шприцвам само с металния накрайник, като избутвам тестото с палеца. Може да Ви се вижда много остаряла технология, но така я помня и е винаги сполучлива.
Нека да се позабавляваме днес, както в детството!





НЕОБХОДИМИ ПРОДУКТИ:


150 гр меко масло /стайна температура/
100 гр захар
1 пак. ванилова захар
1 белтък
200 гр брашно
1 ч. л. какао
пудра захар за поръсване



  • Мекото масло разбивам с миксер  и добавям захарта, ванилията и белтъка. Разбивам още минимум 5 минути до пухкав крем.



  • Добавям брашното и разбивам кратко.



  • Доомесвам на ръка и при нужда добавям още малко брашно. Важното е тестото да е меко и да не лепне по ръцете.



  • От тук нататък започва шприцването. Както и по-горе писах, използвам метален накрайник за розички. Късам малко тесто и с помощта на палеца избутвам през шприца в тавата, постлана с хартия за печене. Старая се да оставя достатъчно разстояние между розичките.



  • Когато съм напълнила две тави с розички си оставям малко от тестото. Него оцветявам в кафяво с помощта на какаото. 



  • От кафявото тесто оформям малки топчета, които слагам върху розичките.



  • Пека сладките 10 минути в предварително загрята до 175 градуса фурна. Готови са, когато леко потъмнеят краищата на розичките.

Изстиналите маслени розички поръсвам с пудра захар.







0