ПЕЧЕНИ КОРИ ЗА БАБИНАТА БАНИЦА - ОБГИ




Бях на 10 години, когато споменът за тази българска и вкусна баница, идваща от родното място на моя баща - Северна България, се е запечатал завинаги в моето съзнание. Споменът за моята баба Ванка със забрадка, седнала на едно столче, сложила в скута си един дървен съд върху, който точеше тези кори и после ги печеше на запалената предварително печка с дърва. Аз наблюдавах, а аромата носещ се в стаята не мога да опиша.
Баба натрупваше готовите кори на купчинка, увиваше в домашно тъкана покривка и прибираше в студената стая, а аз ходех и тайно си отчупвах от тези кори, за да ги пробвам, а те и така бяха вкусни.
Самата направа на корите ми отне 2 часа. От количеството готови кори, аз получих две баници. Тъй като е нужно достатъчно свободно време, за да се направят, разделям направата на корите от направата на баницата с тези кори в две отделни публикации.
Тук е мястото да изкажа огромната си благодарност на госпожа Райна Трайкова, членуваща във Фейсбук - групата Домашни Гозби, че сподели с всички нас нейния опит в направата на корите и самата баница. Винаги съм искала да мога да направя тази баница, но нямах нищо съхранено от моята баба нито на лист, нито в главата си, защото бях много малка, за да знам, че някога ще ми бъде нужна рецепта.
Сега, далеч от Родината и по желание на моя брат, възстанових този спомен и се чувствам горда! Успях да възстановя Северняшката баница на баба.






НЕОБХОДИМИ ПРОДУКТИ ЗА 20 БР.


1 кг. брашно
1 супена лъжица сол - равна
600 мл. хладка вода

  • В подходящ купа изсипах  брашното, размесих със солта, направих кладенче и малко по малко добавях от топлата вода, като разбърквах непрекъснато.



  • Разбърквах и добавях вода, докато свърши цялото количество вода и се усвои цялото количество брашно и се получи топка. Трябва да се има в пред вид, че според типа брашно, което използвате е и нужното количество. На някои от Вас може да им се наложи да добавят брашно, а на други може да им остане брашно, но тестото трябва да е меко при месенето с ръце.



  • Тестото разделих на 20 малки топчета, с размер на яйце. На мен ми се получиха толкова на брой. При някои от Вас може да са по-малко или пък повече. Това пак зависи от брашното.
  • Топчетата покрих с влажна кърпа и оставих да си почиват за около 30 минути.



  • Ето този уред взех назаем от моя брат за изпичането на корите. Това е една голяма тенджера с диаметър 45 см., която използваме за приготвянето на голямо количество пържени кюфтета, или пък шницели и др. Ако не разполагате с нещо подобро, опитайте на сач, ако имате или във фурната.



  • За изпичането на корите мазнина не е нужна. Само загрявам тенджерата на максимална мощност, която намалявам по време на печенето.



  • Нямах в наличност правилната точилка, но пък и с тази дебела точилка се получиха перфектни на дебелина кори.



  • С помощта на точилката пренасям готовата тънка кора до тенджерата.



  •  Изпичам последователно от двете страни, докато кората стане твърда, получат се балончета и златисти петънца.



  • Готовите кори изваждам върху памучна кърпа и трупам на купчинка.



Готовите кори увивам в памучна покривка и прибирам на хладно, но не в хадилник. От това количество при мен се получават две баници. 


Ето, че имаме вече истински, вкусни, печени кори за баница. Следващата публикация е как ще си направим Северняшка баница от тях.



Коментари