BAGELS, БАГЕЛИ ИЛИ ПИТКА С ДУПКА


Ето тези вкусни хлебчета с дупка са ми убягнали в дългогодишните пробвания на вкуснотии от различни земи. А от Роси разбрах, че дори са ги продавали в Dunkin Donuts.
Ама ето, че докато чаках да ме приеме зъболекарят и си четях едно женско, немско списание, се натъкнах на рецепта за Bagels. Впечатли ме как точно се прави дупката им и затова записах рецептата на единственото листче, което имах под ръка -  касова бележка!
Ето днес споделям с всички Вас, как да си направим вкусно хлебче с дупка!






НЕОБХОДИМИ ПРОДУКТИ:

500 гр. брашно
1 кубче мая /42 гр./
1 с. л. сол
125 мл. топло прясно мляко
175 мл.топла вода
3 с. л. зехтин /аз използвам олио от рапица/
1 яйце
1 щипка захар
1 жълтък за намазване
сусам, маково семе  или смес от семена за поръсване

  • В купа изсипвам брашното и размесвам със солта. Правя кладенче и в него чуквам яйцето, добавям размитата в топлото мляко мая, зехтинът.

  • Започвам да бъркам с дървена лъжица и да добавям постепенно от топлата вода и брашното към съставките в кладенчето и така, докато свърши всичката вода. 



  • На мен не ми достигна и брашното, така че за това количество вода се наложи да добавям още брашно. Съотношението вода брашно зависи донякъде и от типа на използваното брашно. Важното е да се получи меко тесто, което оформих на топка и оставих за 30 минути, покрито с кърпа да втасва.



  • Втасалото тесто разделих на 10 питки.



  • На всяка една питка оформих дупка, като първо с дръжката на лъжица направих дупка.



  • После поставих показалец в тази дупка и с въртене на питката около пръста,  оформих дупката в средата.




  • И така със всичките 10 багела.



  • Покрих багелите с кърпа и оставих за 20 минути отново да втасат.



  • Тук промених рецептата, която е за попарване на багелите в гореща подсладена с 2 с. л. захар вода. Аз просто не го правя, защото тези пухкави и добре втасали питки с дупка, са си много по-вкусни и  без попарването, което е за 30 секунди.
  • Ако все пак искате да не пропускате процедурата с попарването, описала съм я вече в приготвянето на брецели.



  • Втасалите багели намазвам с разбит жълтък, поръсвам със семена и тогава изпичам в предварително загрята до 200 градуса фурна за около 20 - 25 минути.

Сервирам багелите за закуска, разрязани на половина, намазани с крема сирене, добавям лист зелена салата, по желание - пушена сьомга. Вкусно е! Опитайте!


Станете член на най-новата и позитивна кулинарна група във Фейсбук - Обичам да готвя! Място за хора влюбени в кулинарията!







0