КАРТОФЕНО ПЮРЕ


Всяка млада домакиня е имала и несполучливо картофено пюре. При мен с течение на годините и с натрупването на опит, вече не се случва. Но пък съм достигнала до рецепта и начин на разбиване, който никога не ме предава. Сега мога  смело да кажа, че картофеното ми пюре е перфектно. Вкусно, пухкаво и без бучки. Аз лично разбивам пюрето винаги с миксера. Опитвала съм с пасатор и на ръка, но при пасатора ми става на каша, а пък на ръка - остава на бучки.
Картофеното пюре е и любимата гарнитура на нашето семейство, особено към ястия със сос.







НЕОБХОДИМИ ПРОДУКТИ:

700 гр. картофи
700 мл. телешки, пилешки или зеленчуков бульон /по избор/
50 гр. краве масло
2 - 3 с. л. прясно мляко



  • Обелвам картофите и ги нарязвам на кубчета. Когато са нарязани,  много по-бързо и по-добре се сваряват и после при разбиването не се получават бучки.
  • Слагам картофите в подходяща по размер тенджера, заливам с бульона и слагам на котлона на максимална степен, при мен - 3.

  • В момента на завирането намалявам котлона на 1,5 степен и ги оставям за около 20 минути да къкрят. 20 минути са напълно достатъчни за омекването на картофите.
  • Когато картофените кубчета омекнат /пробвам с вилица, ако се делят - готови са/, изливам бульона, като оставям на дъното на тенджерата приблизително 50 мл. от него.
  • Към още горещите картофи, добавям кубче масло. То се разтопява от горещината на картофите.
  • С помощта на миксера, разбивам картофите на максимална степен, до получаването на пухкав и гладък крем.

  • Добавям студеното прясно мляко и разбивам за около минута. 
  • Докато е горещо пюрето е малко по-рядко, но при изстиването му - леко се сгъстява.



Много подходяща гарнитура към ястия със сосове!




Коментари