СТУДЕН ЧИЙЗКЕЙК - Kalter Käsekuchen



Трябва да споделя с Вас, че не съм много силна в направата на торти и всякакви сладкарски изкушения. Това е защото съм човек, който няма търпение да изпипа дребните детайли, като украсата например. Може би точно, поради тази причина рядко се захващам да правя сложни и изискващи търпеливо изпипване рецепти. Но на този Студен чийзкейк, който случайно чух по 24Kitchen, неможах да му устоя и набързо написах на листче необходимите продукти, за да мога при нужда да го сътворя. Първоначално ми се стори много лесно, но когато стигнах до украсата, направо стана страшно около мен. Съпругът ми чак ме съжаляваше и се опитваше да ми помага. А то е защото нямам опит с шоколадовите глазури и защото се изисква много бързо да се работи с разтопения шоколад. Но ... мисля, че се справих. Вие сами ще се убедите.
Поводът за направата на тази торта беше 10.12.13 - 70-ият Рожден ден на моята майка. 


Необходими продукти:

400 гр. шоколадови /какаови бисквити/ аз купих Leibniz
100 гр. краве масло
750 гр. Quark или Крема сирене
4 с. л. пудра захар
100 гр. черен шоколад
300 гр. млечен шоколад

За украсата:
200 гр. черен шоколад
100 гр. бял шоколад




  • С помощта на блендера, натрошавам бисквитите на много ситно


  • Изсипвам ги в купа и отгоре  слагам маслото, което е със стайна температура и доста поомекнало.

  • Започвам да омесвам бисквитите и маслото, докато се получи нещо като тесто. Просто бисквитите поемат от маслото и като ги стиснете между пръстите те се слепват.
  • Разстилам тестото на дъното на формата за торта, която съм постлала с хартия за печене. Това го правя с цел, когато е готова тортата, да мога лесно да я отстраня от дъното на формата за торта и по-лесно да сервирам.Тестото непрекъснато притискам с пръстите към дъното, за да не остане въздух, а да се разстеле плътно и навсякъде. Приглаждам и оставям на студено.



  • Докато изстива блатът за тортата, приготвям крема. 
  • В подходяща купа и с помощта на миксер разбивам на пухкав крем - сиренето или Quark с пудрата захар.


  • В подходяща тенджера и на водна баня разтопявам 400-те грама шоколад.



  • Когато шоколадът стане течен, отделям настрана да поизстине, но не много - само колкото да не пресече сиренето. Може би за 2 - 3 мин.
  • Пресипвам шоколада в подходяща купа и при непрекъснато бъркане на шоколада, добавям лъжица след лъжица от крема.

  • Когато съм получила вече пухкава и еднородна смес, заливам върху изстудения вече блат.


  • Оставям минимум 2 часа на студено, за да стегне и крема.
  • След 2 часа или на другия ден, отново на водна баня, разтопявам още 200 гр. шоколад, с който покривам тортата. Ето тук имах проблем. Много бързо ми стегна шоколада при изливането върху тортата. Или пък аз бях много бавна и се наложи да изравнявам с лъжица. Следващият път ще работя още по-бързо. Излива се шоколадът и само с накланяне на формата за торта трябва да се разстеле навсякъде по повърхността на тортата. 


  • Отново се оставя да стегне.
  • През това време на водна баня се разстопява и белият шоколад. С него само се украсява тортата отгоре. Това вече е въпрос на фантазия.
  • Аз си направих фунийка от хартия за печене. Изсипах разтопения шоколад в тази фунийка и направих тези бели лини.


  • Трябва много да се внимава, когато се отделя ринга на формата за торта. Нужно е първо много внимателно,  с  помощта на нож, да се отдели тортата от стените на формата и чак тогава да се отвори рингът. 




Пожелавам Ви успех и много сладки мигове!


Коментари