САЛАТА С КУС - КУС ИЛИ COUSCOUS - SALAT



Една от любимите ми кухни е и си остава турската. 
Нямам представа защо ме е впечатлила толкова. Но каквото и да съм опитала от турската кухня ми е било много вкусно. Може би, защото е много близка до нашата - българската кухня и с много малко усилие може да бъде сготвено в домашни условия. 
Или пък, защото Турция е една от държавите, която съм посещавала доста често и съм свикнала с вкуса й.
Днес ви предлагам да опитате моята салата с кус - кус.






НЕОБХОДИМИ ПРОДУКТИ:


150 гр. кус - кус  /аз ползвам инстантен/
30 гр. стафиди
200 мл бульон - пилешки или зеленчуков
30 гр. орехи
4 бр. червени чушки
1 домат
3 стръка пресен лук
шепа ситно нарязан магданоз
6 с. л. олио или зехтин
2 с. л. оцет
чаена лъжица соев сос
сол, черен пипер и лют червен пипер на вкус



  • В  тенджера изсипвам кус-куса заедно със стафидите и  заливам с горещия бульон. Покривам  с кърпа и  оставям да престои поне 10 мин. Ако нямате инстантен кус - кус, просто сварявате обикновен кус-кус според указанията на опаковката, но вместо във подсолена вода, сварява се  във бульон. Прецеждате го, смесвате го със стафидите и го оставяте отново покрит с кърпа да престои.

  • Междувременно обелените, начукани на ситно орехи запичам в тиган, без мазнина за около 3 - 4 мин. Внимавайте, защото много бързо могат да изгорят и да загорчат. Запичат се, колкото да станат златисти.

  • Чушките  измивам почиствам и нарязвам на малки кубчета.



  • Зеленият лук нарязвам на ситно.

  • В купа смесвам кус-куса, чушките, лука, орехите и ситно нарязания домат. Разбърквам.




  • Смесвам олиото, оцета, соевия сос, солта и черния пипер. Разбърквам.



  • Заливам салатата с дресинга и разбърквам.



  • Добавям магданоза и разбърквам.



  • Декорирам салатата със зелена салата по избор. Аз имах днес фелд-салата.

Започна  гласуването за Годишните награди на  Блоговодител за кулинарни блогове!

 Ето тук можете да гласувате за Ухае на... http://kulinarninagradi.com/
Ухае на... е с номинации в 3 категории - 
Благодаря на всички Вас!



Станете член на най-новата и позитивна кулинарна група във Фейсбук - Обичам да готвя! Място за хора влюбени в кулинарията!










Коментари