ПЪЛНЕН АЛАБАШ ИЛИ KOHLRABI


Когато отивам да пазарувам виждам много непознати за мен плодове и зеленчуци. Чета етикетите им на немски и се чудя какво е това. Един от тези зеленчучи е АЛАБАШ или KOHLRABI . Чудех му се, докато моята колежка не беше готвила и ми даде да опитам. Ами вкусно беше. Реших, че трябва и аз да опитам. Първо си го преведох от немски на български. Когато видях превода - алабаш, се сетих че съм го чувала в България, обаче май нямам спомен да съм го пробвала. Или съм яла много отдавна и въобще съм го забравила, защото не е присъствал в нашата семейна кухня. И ето днес се осмелих и купих 4 глави от този алабаш и ги приготвих по немска рецепта, прочетена ето тук.




Необходими продукти:

4 бр. алабаш
1 глава кромид лук
1 шепа пресен спанак
2 с.л. олио
200 гр. кайма - смес
100 гр. краве сирене
1 бр.  домат
1 кубче бульон или 1 с. л. инстантен бульон
сол, черен пипер на вкус
пресен магданоз



  • Алабашът го почиствам от листата  /засега още незнам какво се готви от листата му/ и го обелвам.
                                      

  • Издълбавам го внимателно с помощта на нож и чаена лъжичка. Внимавам да не нараня стените и дъното на алабаша.



  • В подходяща тенджера слагам подсолена вода да заври. Пускам алабаша и варя поне 15 мин.
  • През това време обелвам главата лук и я нарязвам на ситно.
  • Около 50 гр. - една шепа от вътрешността на алабаша, смилам в блендера.
  • Спанакът го почиствам от стеблата и го измивам. Нарязвам на ситно.
  • Домата нарязвам на малки кубчета.
  • В тиган изсипвам 1 с. л. олио и изпържвам каймата, посолявам и подправям с черен пипер. Оставям настрана.
  • В тенджера изсипвам останалото олио и запържвам лука и смляния алабаш. Добавям спанака, домата и бульона и похлупвам. Оставям на слаб котлон малко да поври около 5 мин.
  • Добавям към зеленчуковата смес каймата и опитвам на вкус. Ако е нужно добавям още сол и черен пипер.
  • Надробявам сиренето или нарязвам на малки кубчета и го добавям към сместта за пълнене.
  • Подреждам алабаша в подходящ съд за печене и го напълвам внимателно с помощта на чаена лъжичка.
  • Загрявам предварително фурната на 200 градуса.
  • Печа пълнения алабаш само 10-15 мин.
  • Сервирам пълнения алабаш топъл, поръсен с пресен магданоз.



    Приятен апетит!





Коментари