ВОЙНИШКИ СЛАДКИШ

През всичките 25 години брак, които имам многократно съм променяла начина си на готвене. Основата съм получила от моята майка, която е дипломиран готвач. В последствие взаимствах много от моята свекърва, която се стараеше винаги да научи нещо ново и да го приложи в своята кухня. Свекърва ми е жена, която винаги е работила и нямаше много време да се върти в кухнята, но винаги успяваше навереме и много вкусно да сготви за няколко къщи. За свекър ми, за моето семейство, за семейството на зълва ми, а сега готви и за семействата на моите деца. Прави го с цел да облекчи всички, да спести времето на всички и да е мир и любов в къщи. Та точно тя намираше време да прави и сладкиши. От нея съм взаимствала и доста рецепти за сладкиши, които са бързи, лесни и вкусни.
Днес искам да ви запозная с един сладкиш, който ние сме кръстили "Войнишки". Носи това име, защото когато Динко, моят съпруг е бил войник, майка - свекърва ми го е правила и го е носила на свижданията му. От тогава този сладкиш стана любим на 3 поколения, а сега вече и на четвърто поколение.






Необходими продукти:

4 яйца
1 ч.ч. захар
1 ч.ч. олио
1 ч.л. сода
1-2 с. л. кисело мляко
брашно - малко повече от 500 гр.
мармалад или конфитюр, стъргани ябълки или плодове от компот






  • Яйцата и захарта се разбиват много хубаво с миксер
  • Добавя се олиото
  • Содата се разтваря в киселото мляко и също се добавя към сместта, продължавам да бъркам с миксера
  • Добавя се малко по малко и брашното
  • Бърка се докато тестото започне да се отделя от накрайниците на миксера.
  • Отделя се една топка от тестото, която продължава да се меси до твърдо и се оставя настрана
  • Основното тесто се разстила в намаслена и подходяща по размер тавичка






  • Отгоре се намазва с мармалад или конфитюр, или пък се настъргват ябълки, или пък се нареждат плодове от компот. Това е въпрос на налични продукти.






  • Отделената топка тесто, която е омесена до много твърдо тесто се настъргва с помощта на ренде върху така намазания с мармалад сладкиш




  • Пече се сладкишът във фурна на 180 градуса около 40 мин., като тавата се слага на средно ниво във фурната.  Сладкишът е готов, когато цветът му е тъмно златист.





  •  Изстиналият сладкиш се нарязва на парчета и се сервира поръсен с пудра захар



Добър апетит!

Коментари