ЖЕНСКИ ПАЗАР В СОФИЯ

Ухае на ... Женския пазар!
Може би всички мои читатели са посещавали поне един път в живота си Женския пазар. Както знаете е най-голямият пазар за плодове и зеленчуци и разни други дреболии в София. Е, аз съм родена на една уличка намираща се между Централни хали и Женския пазар. Не съм имала възможност винаги да живея там, но споменът за Женския пазар ми се е запечатал дълбоко в съзнанието. Това е любимото ми място за разходка още от дете. На това място усещам свежите аромати на много плодове, зелунчуци и изключителни подправки. Това е мястото, където съм намирала винаги всичко, което ми е нужно за приготвянето на вкусно ястие.
И сега, когато съм толкова далеч от него, много ми липсва. Липсва ми за 1 лев да си купя 5 връзки пресен лук, или за 1 лев да си купя 3 големи връзки ароматен магданоз, или за 1 лев да си купя три превъзходни марулки за свежа пролетна салата. Марулки, които тук в този район на Германия, вече 4 години не съм намирала.
Липсва ми шума на Женския пазар, високо разговарящите продавачи и купувачи, възрастните хора с пълни чанти със свежи зеленчуци, уханието на скара - прясно изпечени кебапчета и кюфтета. Липсва ми и един човек.
Още от дете в съзнанието ми се е запечатал споменът за един възрастен, сляп, висок мъж, който винаги беше на Женския пазар. Той стоеше прав, подпрял се на своя бастун и в дясната си ръка държеше кутийка от филмова лента за фотоапарат, пълна с нещо. Той друсаше тази кутийка и викаше "Кааааааамъчета за запалки". Беше ме страх от него, но той винаги беше там. В по-късен период от моя живот, когато учех в СПТУ по Стенография и машинопис, сега ТОХ - той все още беше там. Но сега, вече 30 години по-късно го няма. И ми липсва. Липсва ми, защото той беше част от Женския пазара, години наред.
И сега, когато пътувам където и да е по Европа, винаги посещавам пазара на града, който съм посетила и го сравнявам с нашия - Женски пазар. Е, няма такъв! Нашият си е най-хубав.

Коментари